Artikler, Brugermeninger, Forsiden, Historiske dokumenter, Skadesreduktion

Vil du være med til at redde liv? Få modgiften “naloxone” – der stopper opiat-overdoser (heroin- eller metadon).

Naloxone næsespray

Når heroinbrugere anvender “gadeheroin”  risikerer de overdosering, hvis heroinen er for stærk. Og det sker, at brugerne overvurderer deres egen tolerance – og dermed tager for meget – mere end de kan tåle – heroin, morfin eller metadon. Er du stofbruger eller i familie med en, kan du nu få et kort førstehjælpskursus, og få en “liv-redder” aktivisttaske indeholdende  en fyldt injektionssprøjte med 5 ml. Naloxone (som også kan bruges med en næsespray-enhed) – den rigtigt effektive modgift – nøjagtig den samme ambulancer og læger på hospitalet bruger, når de redder en bruger for en overdosis. Kurset varer ca. to timer, hvor du lærer at identificere en opiat-overdosis (heroin, morfin eller metadon), og hvordan man kan give relevante førstehjælp.

Ønsker du at redde liv? – Så kontakt BrugerForeningen – Korsgade 30.3. eller ring til os på telefon: 35 36 01 50 – endnu bedre skrive en mail til formand Jørgen Kjærs mailadresse: jk@brugerforeningen.xx – (byt .xx with .dk)

Så vil vi tilføje dig på den næste “Overdosis-redder” kursus, hvor du kan deltage.

– Efter kurset er du parat til at redde liv.

Naloxone vender en overdosis på max 2-4 minutter!

Hos BF er 18 aktivister uddannet som “Overdosis-reddere”, og mange har brugt naloxone, nogle endda flere gange hvor de forhindrede dødelige overdoser – det er fantastisk – når man ved præcis, hvordan de skal agere ved en overdosis med den rigtige løsning – ved hjælp af naloxone. Du vil aldrig glemme, hvor vidunderligt det er at redde en anden persons liv!

Ring til BF eller send Jørgen en mail i dag!