Ikke kategoriseret

Tirsdag den 27.11. 2018 hædrede vi Eva Juncker med en festlig afskedsfest i BF.

Tirsdag den 13.11.2018. mistede vi BF’s mangeårige koordinator Eva Juncker – min hustru og trofaste livsledsager og støtte igennem 35 år. Og vi er kede af det og sørger meget over tabet […]

Og vi er kede af det og sørger meget over tabet af Eva der var vores altid kærlige, hjælpsomme og pligtopfyldende midtpunkt – som stille og roligt styrede tropperne og uden nogen store armbevægelser, sørgede hun for at alle større begivenheder altid blev succesfulde og mindeværdige.

Tirsdag den 27.11. Kl. 16

Var vi samlet over 100 der hædrede Evas minde med en festlig sammenkomst i foreningen på adressen:

Lygten 11. 1. sal.

2400 København NV.

Tlf.: 3412 0150

Nu var det alle os andre der skulle søge for at Evas festdag blev mindeværdig. Uden Eva var det svært, men vi brugte Evas mange huskelister – og så håbede vi at vi lykkedes.

Sandra m.fl. fik da også lavet en rigtig flot buffet – der mindede meget om dem som Eva sørgede for til BF’s mange fødselsdags receptioner –

Og Allan Hylbech og BF’s husmusikus Mårten sang og spillede dejlig musik og sørgede for en festlig stemning

Jeg fortalte om Evas store betydning som koordinator for BF i gennem 17 år – og ikke mindst om hendes uvurderlige betydning for mig, som min trofaste og kærlige livsledsager og hustru siden 30.6. 2018.

Hvor vi blev viet af vores mangeårige gode veninde Line Ervolder, på plænen i vores kolonihave og vi blev således “bare” ægtepar i 137, men til gengæld uendeligt lykkelige, dage – der varede til Evas kærlige, men svagelige hjerte holdt op med at slå – og Eva endeligt fik fred for smerterne der havde plaget hende gennem de seneste adskillige år.

Evas bedste og mangeårige veninde Winnie holdt en meget smuk og personlig hyldest for Eva – og fortalte om deres særligt nære venskab og deres to spændende rejser til Berlin – og andre anekdoter fra deres kærlige venskab.

Karen Groos – tidligere leder af pårørendeforeningen LFHN – der havde kontor hos BF i korsgade – blev gennem årene en både nær og kærlig ven – sagde også mange søde ting om Eva – og om hvordan hun glædede sig over at blive feriemor for vores katte – når Eva og jeg skulle ud og rejse – og det var en uvurderlig støtte for hvor anbringer man ellers sine guldklumper og kan være 100% sikker på at de bliver knuselsket og møgforkælede.

Gadejurist Nanna W. Gotfredsen holdt også en bevægende og meget personlig tale om Evas store betydning, som særlig ven og kærlig moderfigur fra de mødtes i BF tilbage i slut 90’erne – og lige siden –

Salen var fuldt optaget og på forreste række sad Arne, Evas 94 år gamle far sammen med Evas søster Else. Der fandtes repræsentanter og gode venner fra haveforeningen Mirabelle, hvor Eva og jeg har tilbragt 6 vidunderlige somre, samt repræsentanter fra andelsforeningen, hvor Eva først havde sit bandomshjem og sidenhen klubværelse – og siden sin egen lille lejlighed – indtil hun flyttede ud til Amager hvor vi løb på hinanden og flyttede sammen i 1982,  indtil vi overtog lejligheden og sammen flyttede tilbage til Nørrebro i 1997 – og hvor vi har boet om vinteren de seneste 6 år hvor vi har haft kolonihave.

Forsamlingen bestod af en godt blandet flok af familie, venner, kolleger, samarbejdspartnere, medlemmer og adskillige “BrugerVenner” samt øvrige gode venner af foreningen.

Vi fik taget en kærlig, festlig og mindeværdig afsked og sendt Eva godt videre med masser af kærlige vibrationer.

Vi ved at Eva nu er fri for smerter og vi ønsker for Eva at hun hviler i fred –

Med dyb sorg – men også mange kærlige hilsener

Jørgen Kjær/formand