Artikler, Forsiden, Historiske dokumenter, Internationalt Nyt, Nyheder, Pressemeddelelser

Galleri BrugerForeningen – fyldte 25 år og hædrede en ny “BrugerVen” den 3.11. 2018.

BrugerForeningen – for aktive stofbrugere – rundede 25 år den 3.11. 2018. Dagen blev markeret med en reception hvor en stor gruppe venner og samarbejdspartnere mødte op og fejrede at foreningens […]

BrugerForeningen – for aktive stofbrugere – rundede 25 år den 3.11. 2018.

Dagen blev markeret med en reception hvor en stor gruppe venner og samarbejdspartnere mødte op og fejrede at foreningens havde rundet sit første kvarte århundrede – og nu endeligt havde domicil i nye skønne lokaler på adressen:

LYGTEN 11. 1. etage

2400 København  NV.

Bemærk nyt telefonnummer: 34 12 01 50

Formand Jørgen Kjær udtaler i den forbindelse:

“På BrugerForeningens og egne vegne vil jeg gerne udtrykke en KÆMPESTOR OG HJERTELIG TAK – til de mange feststemte gæster der fredag eftermiddag mødte op, og sammen bidrog til at gøre fejringen af BF’s 25 års jubilæum, samt overrækkelsen af årets “BrugerVen” hæderspris til forstander Robert Olsen, mindeværdig”.

“En særlig tak går til “BrugerVen” nr: 2 år 1997; Preben Brandt for en velbegrundet nominering af prisen og til Robert Olsen for hans “Tak for prisen” tale med mange anerkendende ord om BF, som interesseorganisation og socialt netværk for stofbrugere.”

(med Robert fandtes der hele ti BrugerVenner tilstede  )

– og mange tak går til BF’s mangeårige husmusikus; Mårten Charlie Stener Damgaard for hans underholdende optræden med egne og andres sange og guitarspil samt smukke personlige kommentarer om BF.

Tak også til Alice Linnert – mor til BF’s mangeårige kasserer Tom Linnert Jensen der holdt en tale om BF og de mange fine ting som Alice syntes BF står for, herunder bl.a. pårørende og et trygt socialt netværk og rådgivning af yngre mennesker, samt den årlige Mindedag for Stofbrugere der har stor betydning for mange pårørende.

– og sidst men ikke mindst; EN STOR TAK! Til BF’s vedholdende og flittige aktivister (ingen nævnt og ingen glemt) der på rekordtid har indrettet lokalerne, så det var muligt at afholde et “brag” af en fest – og selv om arbejdet med indretnningen ikke er helt færdigt, kan man allerede nu sagtens se tegningen til BFs fremtidige virke.

Tak  for blomster, gaver og mange smukke personlige hilsener –

Tak til Sundholm 8 – og de øvrige institutioner på Sundholm. Ved indflytningen i foråret 2017 blev BF budt  velkommen og modtog endda en helt uventet økonomisk håndsrækning og vi oplevede 16 måneder med rare naboer og mange brugere der syntes det er et flot arbejde BF udfører.

– Vi glemmer aldrig vores positive ophold på Amager, men det er i NV. BF har flest medlemmer og her ligger flere vigtige behandlingsinstitutioner – og der vi nu har hjemme i et fantastisk lejemål, med samtlige offentlige transportmidler lige i nærheden.

Alle gratulerer BF for vores nye fantastiske lokaler på Lygten 11.1. som vi med taknemmeliged overtog fra Rasmus Lykkehøj Storgaard & BYR-Gruppen. Uden Rasmus’ rummelige storsind og faste beslutning om at overdrage lokalerne til BF, residerede BF nok med stor sandsynlighed stadigt på Amager.

Vi er overvældet af de mange positive vibrationer og sender også en “KÆMPESTOR TAK”
– til satspuljepartierne for deres livsvigtige 4-års bevilling – og ligeledes “KÆMPE TAK” til Københavns kommune for de årlige §18 bevillinger til foreningens frivillige arbejde – uden disse livsvigtige driftsmidler ville BF simpelthen ikke eksistere.

Med 20 nulevende af 22 hædrede “BrugerVenner” og mange andre trofaste venner, sikrede bevillinger og et perfekt beliggende domicil, er BF nu passende rustet til at sætte kursen mod de næste 25 års virke, til glæde for foreningens målgruppe og samfundet mere generelt.

Og til alle der endnu ikke har oplevet BF på Lygten 11.1. – kig endeligt indenfor – og få hjælp til dine problemer – eller bare en kop kaffe og hør mere om hvad vi sigter på, at ændre for vores målgruppe fremadrettet.

Jørgen Kjær – formand

Og her følger fotografiske nedslag fra dagen 😉

Jørgen byder velkommen og taler om krise og opgangstider som BF har oplevet

BrugerVen 2010 Christian Hvidt er i strålende humør

Preben Brandt nominerer BrugerVen prisen 2018

Opfordring til BF:”Bliv ved med at bidrage med brugerperspektivet”!
Gæsterne var tilfredse med underholdningenRose klapper og et glas vin er ingen hindringWhats next?En kostbar uddannelse – uhyrlig svær at bestå
og mange dør desværre på vejen  Kim & Maja  og Margit lytter fra baglinjen“My three horses”A Yellow a Brown and the fastest; White Christian ser ud til at være godt underholdtEn sal fuld af gode venner
Og Mårten slutter af med Kim Larsen
s “Blaffersangen”Tak til BF’s bedste Mårten 😉Tilfredse gæsterOg så har Dennis travlt ved barenBrugerVen 2006 Gadejurist Nanna W. Gotfredsen har favnen fuld af lovlige rusmidlerDennis har smukt selskab af søde Maja – statsautoriseret talknuser for BF. Birgitte og Charlotte fra Gadejuristen hygger med BA’s Kræn og AnjaTre kendte og elskede BrugerVenner

Skønne kvinder og begge “BrugerVenner” af en meget høj karatMasser af smukt anrettede sandwich Gena skærer sin smukt dekorerede “25” kage i spiselige størrelser
Spisesalen
 fyldes af sultne gæsterDet svinder i de lækre sandwichTre BrugerVenner – Preben er den ældste nulevende – Nina midt i mellem og sidst udnævnte Robert    Rasmus P. aka “Raske Penge”  og Gadejuristens BirgitteKim O. peger på hans ønske chokolade-dyppede jordbærAnnemarie og Winnie hilser kærligtRegitze “mesterpakker” af BikarbonatEva og BF’s favorit fodterapeut AnnemarieTom har overtaget baren og servicerer de skønne kvinder fra 94 til 22BF’s norske aktivister Andy & SandraMichael & BirgitteGena & MogensEva er (som hjernen bag festen) tilfreds med afviklingenMichael – Peter og PrebenSultne aktivister

Vi ses (forhåbenligt) alle sammen til næste år hvor en ny BrugerVen blever hædret for en mangeårig uegennyttig indsats for brugersagen!

Modtagere af årets ”BrugerVen” hæderspris – år for år:

1996 Povl Thyge Petersen – formand for Landsforeningen for Human Narkobehandling (gik bort i 2006)

1997 Preben Brandt – psykiater og stifter af Projekt Udenfor

1998 Johan Petersen – sognepræst Mariakirken

1999 Jørgen Jepsen – Centerleder -Center for Rusmiddelforskning Århus Universitet (gik bort 14. oktober 2016.)

2000 BF var hjemløs og derfor ingen prisuddeling

2001 Poul Petersen – KOntorchef Socialministeriet