Bøger og Blade, Forsiden, Narkopolitik, Nyheder

ILLEGAL! Nyt narkopolitisk kulturmagasin – sælges af stofbrugere på gaden og i BF

Om du ryger visne blade, sniffer coke, fixer heroin eller spiser alle de piller du kan købe af en pensionist ved bagindgangen til Københavns Hovedbanegård – så er det ikke […]

Om du ryger visne blade, sniffer coke, fixer heroin eller spiser alle de piller du kan købe af en pensionist ved bagindgangen til Københavns Hovedbanegård – så er det ikke en opgave for politi eller fængselsvæsnet, det er en sundheds- og social opgave! ILLEGAL ønsker en stofbrugerpolitik frem for en narkopolitik: Der skal være fokus på mennesket frem for på stoffet!

ILLEGAL ønsker at synliggøre nydelsesmidler i den kontekst de er i – i 2013 – og ikke i den forældede forståelse, som regeringer rundt omkring i verden ser den i: At tro at en krig mod narko kan vindes – når der over 40 år efter den er igangsat, aldrig har været flere og billigere stoffer tilgængelig i hele verden!

ILLEGAL Magasin siger ”pas på stoffer” – de er vanedannende og du kan blive afhængig af dem. Hvis det sker er politiet ikke løsningen. Løsningen er gode sundhedstilbud der kan hjælpe dig ud af din afhængighed. ”Jeg er blevet afhængig af stoffer og derfor blevet kriminel. Det er forkert!” siger stofbruger Klaus i ILLEGAL Magasin! En anden stofbruger skriver til justitsministeren for at bede

om fred: ”Det er kriminelle der styrer mit liv”.

ILLEGAL Magasin er lavet af frivillige – af civilsamfundet. Vi kan ikke ændre loven – men vi kan hjælpe de mest udsatte stofbrugere, der er blevet afhængige af illegale stoffer med at være mindre kriminelle. ILLEGAL Magasin er en hjælpende hånd til de stofbrugere, der er blevet afhængige og tvunget ud i kriminalitet eller prostitution for at skaffe det næste fix. De sælger bladet på gaden i København.

STØT DEM – KØB BLADET og gør dem lidt mindre illegale!

Velkommen til ILLEGAL!ILLEGAL_cover (1)

Formand Jørgen Kjær skriver: “Har du problemer med at finde en gadesælger er du velkommen til at købe ILLEGAL! MAGASIN i BrugerForeningen for aktive stofbrugere – vi deler indgang med biblioteket på Blågårds Plads 5 – BF bor oppe på 3. etage – og der findes altid friskbrygget kaffe – og en vagthavende aktivist der gerne drøfter med dig hvorfor “Narko-krigen” bør stoppes i forgårs!

Vi stofbrugere ønsker ikke længere at være narkokrigs-ofre – vi ønsker narko-fred – og ret til vores heroin på humane vilkår og ikke kun på “stavnsbåndslignende” vilkår – ved fremmøde to gange dagligt. Vi kræver vores liv “tilbage” – og med samme rettigheder og muligheder som alle andre mennersker der er afhængige af af daglige medicin-doser – vores lidelser skal STOPPE NU!

– og vi takker “ILLEGAL!” redaktionen varmt for muligheden for at kunne sælge magasiner og tjene lovlige midler som tilskud til vores selvmedicinering med illegale men stadigt også livs-nødvendige medicin.

Vi takker gruppen bag “ILLEGAL!” og redaktionen for at kæmpe for VORES VELFÆRD og kræve vores “ILLEGALE” status sat på dagsordenen og ændret til legale forhold.