Brugermeninger, Forsiden, Historiske dokumenter, Narkopolitik, Nyheder, Podcasts & Videos

We Are Drug Users – Voices From The Global Movement Of People Who Use Drugs! juli 2014.

INPUDbannerWe Are Drug Users – Voices From The Global Movement Of People Who Use Drugs! July 2014.

“Vi er stofbrugere” – Ansigter fra den globale bevægelse af mennesker der bruger narkotika, der blev lanceret på “Gennem nåleøjet – En hyldest til Stofbruger-aktivisme” arrangement på den internationale AIDS-konference i Melbourne 2014.

»Stofbruger-bevægelsen har eksisteret i mere end 30 år og i 2014 fortsætter den med at vokse sig stadigt stærkere, i mens presserende sundheds-, juridiske- og menneskerettighedsspørgsmål truer vores velfærd.

Denne film byder kun et glimt af mangfoldigheden og diversiteten af den globale stofbruger bevægelse – der kæmper for fremskridt i retning af en bedre verden for os alle.

Stofbrugerorganisationer er blevet udviklet som svar på en krig – mod vores samfund – mod os som mennesker. Vi har været hårdt ramt af de (ellers forebyggelige) konsekvenser af krigen – overdosis, hepatitis B, hepatitis C, HIV, fængsling, vold, tortur, seksuelle overgreb og voldtægt og dødsstraf.

Du vil møde mennesker i vores globale samfund, der beskæftiger sig med konsekvenserne af “Krigen mod Narkotika”. Konsekvenser, som mange kan identificere sig med: vanskelighederne, myter og fordomme, og vold er ofte knyttet til den mislykkede narkotikapolitik … De vil bevæge dig, de vil imponere dig – du vil huske “.