Artikler, Brugermeninger, Forsiden, Narkopolitik, Nyheder

Anja Plesner Bloch, leder af Brugernes Akademi – Mener narkokrigen er en gigantisk fiasko

2014-06-26 17.14.38

23.6. 2014  – Anja Plesner Bloch leder af Brugernes Akademi – siger: “Krigen mod narko har efterladt en flod af ofre, igennem mere end 50 år! “Krigen mod narko” er et ligeså idiotisk begreb, som havde man startet Krigen mod kræft! Og så derefter straffet de kræftsyge med fængsel og dødsstraf, for at få ram på kræften inde i dem!

Det giver ikke mening overhovedet!

Vi slår stadig mennesker ihjel – i IRAN hvor stofafhængige straffes for besiddelse – ved offentlige massehængninger.

Og i Rusland er afgiftning tæsk med grene, godt nok udført af en hvidkitlet læge, men alligevel – Tæsk?

I Danmark tvangsnedtrapper læger folk, uden patientens viden eller samtykke. Vi udsætter folk for sygelig kontrol, og behandler dem elendigt! Vi har med denne krigs holdninger skabt en gruppe mennesker, der står uden for lands lov og ret også i DK, for hvem lytter til en stofbruger?

I Danmark putter vi folk i fængsel. Tager deres børn. Undlader at give dem muligheden for at deltage i samfundet ved, at sørge for at den medicin de bruger, ikke er til at få fat i andre steder end på gaden! Vi undlader inde i selve vores hjælpeapparat, at oplyse folk om deres rettigheder. Vi bliver pålagt at spare disse mennesker rettigheder væk ! Vi Undgår at hjælpe dem på fode igen. Vi Dømmer dem. Og lukker dem ude af samfundet, hvis vi kan slippe afsted med det. Alt sammen påvirket af den holdning der følger med “krigen mod narko”

Vi stopper ind imellem op som samfund, enkelte gør det hele året, nogle kun i valgperioder! …og vil så gerne “hjælpe” folk, men I glemmer at spørge os det handler om, hvordan I gør det bedst? Og mange penge bliver brugt på, kun at holde os nede! For derefter at putte os i behandling for at reparere på os, efter vi er blevet påført yderligere skade af det lovgivende system, kun på grund af “krigen mod narko”! Det giver ingen mening hvis man stopper op og tænker. Men hvem gør det? Gør du?

Der er ikke mange ledige pladser ved det internationale – SUPPORT. DON’T PUNISH! arrangement der afholdes hos Gadejuristen torsdag den 26.6. kl. 15.00 – 18.

Hvis du vil møde nogle spændende mennesker og udvide dit kendskab til en verden, som ikke nok kender til, så meld dig til nu på Facebook!