Ikke kategoriseret

BrugerForeningen flyttede d. 1. maj 2017 fra lokalerne Blågårds plads 5 og til midlertidige lokaler på Sundholmsvej 38 A. 2300 Kbh. S.

En flytning af BF’s fastnettelefon anslås på grund af det oldgamle nedlagte system i den aktuelle ejendom, at ville koste 8-9.000 og det er urimeligt kostbart for […]

En flytning af BF’s fastnettelefon anslås på grund af det oldgamle nedlagte system i den aktuelle ejendom, at ville koste 8-9.000 og det er urimeligt kostbart for en midlertidig løsning, så vi kan i stedet kontaktes dag og nat på mail: jk@brugerforeningen.dk

Mens BF’s 850 medlemmer hovedsageligt bor i København N + N.V. + S.V. og V. + Ø + Vanløse og Brønshøj samt diverse omegnskommuner, men på Amager har vi pudsigt nok ikke mere end ét enkelt medlem registreret.

Mens vi har boet på Amager har vi foreløbigt indrettet administration, rådgivning og mødested for foreningens aktivister – der mødes 3 gange ugentligt – mandage, tirsdage og torsdage fra sidst på eftermiddagen og til sidst på aftenen.

Her pakker BF’s aktivister til stadighed flere variabler af skadereducerende udstyr – herunder poser med bikarbonat (som erstatning for det giftige salmiakspiritus) og crack-kits, fortrinsvist til fixerummet “Skyen” på Mændenes Hjem, samt til stofindtagelsesrummet “H17” – og Herbergscenteret og Sundbyhus og øvrige behandlingsinstitutioner under Københavns Kommune, samt KABS i Hvidovre – og vi har forespørgsler fra en del andre projekter der ønsker at uddele vores udstyr.

BF’s SprøjtePatrulje opsamler også stadigt brugt brugerudstyr på gader og private områder på Indre Vesterbro – hver eneste dag året rundt –

– Onsdag den 29.8. kl. 10.00 til 16.00.

BF afholder også kurser i overdoseredning og i forbindelse med kurserne for alle interesserede – udstyres med antistoffet “Naloxone”
(siden 2017) i form af næsespray. BF’s aktivister har siden starten med projekt overdosisredning i januar 2010, hindret 52 overdoser fra at ende fatalt, eller med organ eller hjerneskader.

BF_P165-2