Artikler, Brugermeninger, Forsiden, Narkopolitik

SUPPORT. DON’T PUNISH! – den internationale kampagne i København, blev en stor succes med en virkelig interessant, men også super hyggelig, eftermiddag hos Gadejuristen.

27.6. 2014. SDP Nanna ved plakaten

Tusind tak til værten for arrangementet Nanna W. Gotfredsen der startede med at byde hjerteligt velkommen og fortsatte med at forklare om baggrunden for den internationale kampagnedag og hvordan adskillige barbariske regimer i FN regi, fejrer den selvsamme dag kaldet: “The International Day Against Drug Abuse and Illicit Trafficking”, bl.a. med summariske henrettelser af stofafhængige.

Nanna viste samtidigt en forfærdende billedserie af ekstremt barbariske offentlige nakkeskuds-henrettelser, hvor ofrene placeres på række ude på kanten af en forud forberedt massegrav – så de eksekverende soldater eller politifolk ikke efterfølgende skal besværes, med at flytte rundt på ligene.
Dette barbari foregår fortrinsvist i Kina, men praktiseres også i flere andre mellem- og fjernøstlige lande dog i mere begrænset antal end i Kina.

Nanna fortsatte med at vise fotos af hvordan hundredvis af offentlige massehængninger foregår i Iran, hvor grupper af ulykkelige bagbundne og blindede ofre bindes en strik om halsen, der forbindes til en langstrakt træbom ophængt i en tilkaldt mobilkran. Der findes ingen faldlem, som ellers kendes ved hængningsmetoden, der sikrer en nogenlunde hurtig og human eksekvering. På et signal hæves bommen (langsomt) af mobilkranen, således at de ulykkelige snart hænger og dingler mens benene løber i luften. De kvæles således udelukkende af vægten af egen krop og det inviterede publikum jubler højlydt, alt i mens livet langsomt siver ud af kroppene der hænger på rad og række og først efter en længere tid hænger helt stille.

I andre lande som Vietnam indespærres stofbrugere – liggende – i små og lave tornekrat bure på størrelse med et to-mands festivaltelt, så det er umuligt at stå oprejst, men i stedet steges de af solens ubønhørlige stråler, mens de opfordres til, at komme på bedre tanker.

Atter andre fjernøstlige lande internerer deres stofafhængige, på ubestemt tid og helt uden forudgående rettergang eller rettigheder, i megastore “behandlingscentre” – hvor de stakkels mennesker beskæftiges med hårdt tvangsarbejde i mindst 12 timer dagligt seks dage om ugen –

I Rusland stokkeprygles stofafhængige til stoffrihed – af lægeuddannet personale – mens de voldsomme blodige skader på bagdelene, mere vidner om hårdhændede sadistiske prygleeksperters værk, end om universitetsuddannede fagfolk der angiveligt har afgivet et højtideligt lægeløfte.

STOR TAK også til de to dedikerede oplægsholdere. Debuterende (på ekstremt tragisk grundlag) forfatter af bogen: “Det 4. skud”, Annie Mai Nielsen, der på hjertegribende og medrivende vis som debuterende foredragsholder, fortalte om hvordan hendes stofafhængige søn på tragisk vis endte sit liv som offer for en politimands pistolkugler en nat i Kalundborg tilbage i 2010.
Vi ønsker Annie masser af succes med bogsalget.

STOR TAK også til tidligere politibetjent og nu: Frihedsaktivisten.com, Lars Kragh Andersen der leverede et tankevækkende og lærerigt oplæg om hvordan man forholder sig til når “politiet vil visitere dig”.

Efter foredragene og debatten blev SUPPPORT. DON’T PUNISH! plakaten opstillet i haven hvor BF aktivist Niklas Wickström stod for at fotografere deltagerne til kampagnen – billederne nu kan ses her og på den internationale kampagne webside.

Sidst men ikke mindst en TAK til de mange stærkt engagerede deltagere – der alle hver især bidrog til at det blev en helt unik dag der bestemt maner til gentagelse.

Publiceret på Facebook – skrevet af Jørgen Kjær/Formand – BrugerForeningen.